skip to Main Content
Zorg & Reclame

Zorg & Reclame

Het lijkt erop dat met het wegvallen van het BFHI-borstvoedingscertificaat een belangrijk aspect in de zorg voor borstvoeding in Nederland onder druk is komen te staan: de rem op reclame voor kunstvoeding, flessen en spenen.

Collega Myrte van Lonkhuijsen heeft in opdracht van de Landelijke Borstvoedingsraad een artikel geschreven over zorg en reclame. geschreven voor diverse doelgroepen in de zorg, zoals artsen, verloskundigen en kraamverzorgenden. Dit artikel is reeds gepubliceerd in het blad van de Nederlandse Vereniging voor obstetrie & gynaecologie, editie NTOG 01. Ben je geïnteresseerd, dan vind je één artikel hier. Ben je geïnteresseerd naar de andere versies of wil je het artikel publiceren in een blad, neem dan contact op met de NVL.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat Myrte gevraagd is door de programmamakers van de ‘Keuringsdienst van Waarde’ om mee te werken aan hun programma met het onderwerp: ‘Als borstvoeding niet lukt of kan biedt de poedermelk voor de fles uitkomst. Het schap puilt uit van verpakkingen. Maar wat is, afgezien van de sterk uiteenlopende prijzen, nou het verschil?’

Kijk hier de aflevering terug.

Algemene (reclamevrijeloze) informatie over kunstvoeding is te lezen op de website van het Voedingscentrum.

Back To Top